Моніторинг закладів охорони здоров'я: перші розчарування

Експерти проекту «Підтримка прозорості сфери охорони здоров’я на Сході України», який реалізовує «Станція Харків» за фінансової підтримки National Endowment for Democracy, продовжили свої оціночні візити до закладів охорони здоров’я Харківщини. В цих поїздках експерти «Станції Харків» здійснюють громадську оцінку ступеня виконання вимог законодавства про інформування пацієнтів про надання первинної медичної допомоги (ПМД).

Цього разу були відвідані медичні заклади північного заходу Харківської області. Оцінювання здійснювалося методом «таємного клієнта».

Ця подорож принесла перші розчарування в ході проведення громадської оцінки. Відвідані заклади з надання первинної медичної допомоги явно не вбачають своїм завданням інформування пацієнтів.

Так, в Центрі первинної медико-санітарної допомоги Печенізького району взагалі не було виявлено жодного інформування пацієнтів про ПМД. В приміщеннях Центру не обладнано ніякого організованого засобу інформування (немає стенду). Інформацію про лікарів, які надають ПМД та з якими можна укласти декларацію, можна отримати виключно від персоналу закладу. В аптеці, розташованій в приміщенні ЦПМСД, відпуск доступних ліків здійснюється тільки впродовж двох годин на день. Всюди розміщені рекламні буклети ліків, які продаються на комерційних засадах.

Дещо кращим виглядає Великобурлуцькийцентр первинної медико-санітарної допомоги. Приміщення Центру радують свіженьким ремонтом, який досі продовжується в деяких приміщеннях (в коридорі першого поверху виставлені меблі з кабінетів). У повній відповідності до наказу МОЗ біля входу до закладу розташовано інформаційний стенд, на якому розміщено дані про наявні залишки лікарських засобів та медичних виробів, що закуплені за бюджетний кошт.

В той же час, не зовсім успішно в закладі організовано надання ПМД. Кабінети, в яких ведуть прийом лікарі, розкидані по всіх трьох поверхах будівлі ЦПМСД. При цьому, таблички «Тут можна отримати електронний рецепт на доступні ліки» висять на дверях кабінетів лікарів ПМД тільки на третьому поверсі. Особливої пікантності придає той факт, що на цьому ж поверсі розташовано й стаціонар Центральної районної лікарні.

В цілому, цей оціночний візит став «холодним душем» для експертів «Станції Харків». Ми сподівалися, що в нашій області не буде знайдено закладів, де так недбало ставляться до прав пацієнтів. І ми сильно сподіваємося, що в ході наступних візитів (які відбудуться найближчим часом) ми більше не зустрінемо такі негарні випадки.

#Станция_Здоровья #health_station #NED #Станція_Харків